Maria Magdalena, Jezus en Maria over het willen ervaren van rijkdom en armoede. Armoede en rijkdom hebben te
maken met overtuigingen over armoede en rijkdom. Vanuit het spirituele perspectief zullen armoede en rijkdom blijven bestaan zolang er zielen zijn die dit willen ervaren. Een machtspositie brengt bepaalde verantwoordelijkheden met zich mee. Verantwoordelijkheid nemen voor de armoede in de wereld is gekoppeld aan zelfrespect en zelfacceptatie.
Armoede verdwijnt als de innerlijke conflicten van individuen, groepen, gemeenschappen en landen
worden opgelost. Mensen hebben een geboorterecht op overvloed. Gebeden voor overvloed.
Maria Magdalena, Jezus en Maria: “Lieve mensen. In essentie is elk mens op Aarde gelijkwaardig aan de ander. Vanuit het
spirituele perspectief is ieder mens een uitdrukking van Goddelijke liefde op Aarde. Alle mensen zijn vanuit hun Goddelijke oorsprong met elkaar verbonden en in essentie één. Wanneer een mens op Aarde incarneert, vindt dat plaats in de door hem of haar gekozen geboorteomstandigheden. De ziel van deze persoon heeft deze geboorteomstandigheden optimaal gevonden voor zijn of haar ontwikkeling. Deze omstandigheden stellen de betreffende persoon in staat om in vorige levens gecreëerde dilemma’s in dit leven uit te werken. Rijkdom, armoede en sociale status verschaffen omstandigheden die verschillende ontwikkelings- en ervaringsmogelijkheden met zich meebrengen. Vanuit het spirituele perspectief is de ene ervaring niet beter of minder dan
een andere ervaring. De waarde van de levenservaring is gekoppeld aan het belang van de ziel om bepaalde processen
op Aarde uit te werken. Als de ene geïncarneerde ziel vindt dat armoede een noodzakelijke ervaring voor hem of haar
betekent, zal het ervaren van armoede in dit geval voor de betreffende persoon van meer waarde zijn dan het doorleven
van rijkdom. Dit individu zal zijn of haar persoonlijke levenssituatie blijven sturen – bewust of onbewust – in de richting van armoede. Bijvoorbeeld in geval van financiële voorspoed zal deze persoon ervoor zorgen dat hij of zij het geld grotendeels
zo snel mogelijk weer kwijt is. Daar tegenover staat dat een geïncarneerde ziel die het ervaren van rijkdom belangrijk
vindt vanuit het niets miljonair kan worden. Het is de innerlijke overtuiging die uiteindelijke beslissend is voor de
kwaliteit van de materiële en sociale positie die een persoon in zijn of haar leven kan bereiken. Vanuit het
spirituele perspectief zullen armoede en rijkdom blijven bestaan, zolang er zielen zijn die dit willen ervaren. “
Individuele en collectieve overtuigingen over geld
Maria Magdalena, Jezus en Maria: “Er bestaat ook een grote groep mensen die zich tussen deze twee extreme voorbeelden
van armoede en rijkdom in bevindt. Hun overtuigingen over hun financiële situatie zijn gematigder. Deze mensen zien in het algemeen minder hun eigen verantwoordelijkheid bij het creëren van hun eigen levenssituaties en stellen zich vaak
afhankelijker op van wat er vanuit de buitenwereld op hen afkomt. Zij ervaren veelal hun levensomstandigheden
meer als door het toeval bepaald. Ze kunnen zich eenvoudig slachtoffer voelen van anderen en van de
omstandigheden. Vanuit het menselijk perspectief ontstaan bepaalde soorten materiële verhoudingen
tussen mensen; deze verhoudingen hebben een individueel en een collectief karakter en zijn in de
loop van verschillende incarnaties opgebouwd. Deze processen door diverse incarnaties heen zijn
terug te vinden in de individuele, maar vooral ook in de collectieve menselijke geschiedenis.
Mensen werken allemaal bepaalde aspecten, overtuigingen en ervaringen met elkaar uit en daar maakt het financiële
vraagstuk een onderdeel van uit. De betekenis die geld en bezittingen voor individuen en groepen hebben, hangt af van
de waarde die de betrokken mensen hieraan toekennen. Personen en groepen hebben specifieke overtuigingen over het niveau van rijkdom dat ze vanuit zichzelf mogen ervaren. Dit niveau van rijkdom is mede gekoppeld aan hun eigen identiteit en hoe ze zichzelf waarderen, maar ook in hoeverre ze geld waarderen. Bijvoorbeeld voor bepaalde spirituele groepen heeft geld een negatieve connotatie. Dit geldt bijvoorbeeld in zekere mate ook voor groepen mensen met een politiek linkse overtuiging.
Het hebben van geld heeft een negatieve betekenis voor hun zelfwaardering. Aan de andere kant zijn er juist ook personen
en groepen die hun eigen zelfwaardering juist hebben gekoppeld aan het bezit van geld en materie. De identiteit van
individuen en groepen is ook gekoppeld aan hun sociale status. Een ingrijpende gebeurtenis in hun financiële
situatie kan een identiteitscrisis veroorzaken. Voorbeelden zijn zelfdodingen na de beurscrisis in de jaren
dertig van de vorige eeuw en mensen die extreem snel rijk worden door hun sportprestaties of muzikale
successen, maar die hierdoor gedesoriënteerd raken en hun heil zoeken in alcohol of drugs.
Mensen die een negatieve overtuiging over geld hebben, kunnen op alle mogelijke manieren aan geld proberen te komen,
maar het zal hen toch niet lukken, want hun negatieve overtuiging staat hen daarbij in de weg. Ze zouden een conflict krijgen
met hun identiteit als ze werkelijk zouden slagen in het genereren van geld. Anderzijds heeft iemand met een positief
beeld over geld, hoe sober hij of zij ook wil leven, toch altijd de innerlijke neiging om geld te gaan genereren.”
De rol van macht
Maria Magdalena, Jezus en Maria: “In individuele en collectieve situaties die te maken hebben met het hebben of niet hebben
van geld spelen eigen overtuigingen een centrale rol, zoals we hiervoor gezien hebben, maar er zijn ook relationele aspecten
waar wij aandacht aan willen besteden. Binnen de menselijke verhoudingen is het hebben van geld een aspect dat macht
geeft. Degene die geld heeft kan gemakkelijker macht uitoefenen over degene die over minder geld beschikt. Het hebben
van geld maakt het voor mensen eenvoudiger om over Aardse goederen en diensten te beschikken. Die kunnen ze
aanwenden voor hun eigen belang. Als mensen in hun basislevensbehoeften hebben voorzien, zij ze in staat om
ruimte te maken voor andere facetten van het leven, bezigheden die verder gaan dan alleen maar overleven.
Onder invloed daarvan kan hun bewustzijn zich verder ontwikkelen.
Zowel in armoede als in rijkdom kunnen mensen door verschillende soorten ervaringen hun hart openen. Toch willen we jullie
erop attenderen dat het hebben van een machtspositie bepaalde verantwoordelijkheden met zich meebrengt. Alhoewel het persoonlijke overtuigingen en kwaliteiten zijn die een persoon in deze positie hebben gebracht, heeft deze toch een verantwoordelijkheid op basis van de machtspositie die hij of zij heeft verworven. Omdat deze positie extra
mogelijkheden met zich meebrengt heeft het handelen vanuit deze positie extra consequenties. De
betreffende persoon kan meer bereiken omdat zijn of haar denken en doen meer mensen en
situaties beïnvloedt. Handelt deze persoon vanuit het hart dan kan hij of zij meer mensen in staat stellen
om zich ook in de richting van een hartopening te ontwikkelen en vanuit het hart te leven. Handelt deze persoon vanuit angst
dan kan hij of zij belemmeringen voor anderen in zijn of haar omgeving opwerpen, waardoor zij ook meer angst zullen ervaren.”
Het nemen van verantwoordelijkheid voor de armoede in de wereld
Maria Magdalena, Jezus en Maria: “Als wij het willen hebben over het nemen van de verantwoordelijkheid voor de armoede
in de wereld, hebben we eigenlijk te maken met het onderwerp zelfrespect en zelfacceptatie. Er zijn op Aarde ontelbare vruchtbare gebieden die de mens voeding, water en allerlei andersoortige bronnen bieden. Het gebruik maken van deze
bronnen impliceert dat de mens vaak in groeps- of familieverband op een gestructureerde manier contact gaat maken met
de Aarde om te zorgen dat de beschikbare Aardse bronnen geschikt worden gemaakt voor menselijke consumptie. Als dit
proces op een natuurlijke manier verloopt, zal elke gemeenschap en familie genoeg voeding, grondstoffen en hulpmiddelen ontvangen en onderdak vinden. Als dit niet het geval is, ligt de oorzaak in een gebrek aan respect, soms van een individu
voor zichzelf, soms van een gemeenschap voor al haar leden en soms tussen gemeenschappen onderling.
Het is veelal psycho-emotionele spanning die maakt dat mensen het respect voor elkaar en voor zichzelf verliezen.
De vijandschap tussen individuen en gemeenschappen is in feite een illusie die ontstaat wanneer de betreffende individuen en gemeenschappen beelden op elkaar projecteren. Deze beelden zijn in wezen eigen aspecten van zowel het individu als van de gemeenschap die men van zichzelf niet accepteert en die op de zogenaamde vijand worden geprojecteerd. De ruzies en
oorlogen die personen en gemeenschappen met elkaar hebben zijn in wezen conflicten met zichzelf. Het niet willen zien
van en het niet kunnen accepteren van de eigen zogenaamde ongewenste schaduwkanten is een teken van zelfafkeuring.
Dit veroorzaakt een innerlijk conflict dat individuen en gemeenschappen niet willen voelen en ervaren en dus niet onder
ogen willen zien. Ze verplaatsen vervolgens het conflict naar de buitenwereld, naar andere personen, groepen, volkeren
of landen die zij als daders zien en die verantwoordelijkheid zouden zijn voor hun problemen; zelf kiezen ze de slachtofferrol.
In feite leggen ze de verantwoordelijkheid voor hun eigen conflicten buiten zichzelf. Deze stand van zaken veroorzaakt dat
de conflicten niet werkelijk kunnen worden opgelost. Ze escaleren in de loop van de menselijke geschiedenis en ze
verplaatsen zich tevens van het ene individu naar de andere en van de ene gemeenschap naar de andere.
De enige weg om deze conflicten werkelijk op te lossen is dat individuen en groepen bereid zijn om de
verantwoordelijkheid weer bij zichzelf te leggen. Dit stelt hen pas in staat om een werkelijke oplossing te vinden. Dan
kan een persoon of een groep zijn of haar ongewenste kanten onder ogen durven zien, deze accepteren en een plaats geven.
Wat we hier naar voren brengen, is de belangrijkste oorzaak voor armoede in de wereld. Alle doorgaande en onopgeloste conflicten, machtsspelletjes en overige manipulaties staan de mensheid in de weg om tot een vreedzame en vruchtbare samenwerking te komen. We nodigen jullie uit om jullie aandacht te verplaatsen van angst voor elkaar naar onderlinge
waardering en respect. Om dit te kunnen realiseren ligt de basisverantwoordelijkheid bij iedere persoon en bij
iedere gemeenschap. Het koesteren van zelfwaardering en zelfrespect vanuit het hart vormt een basis
voor het waarderen van andere mensen, zowel individueel als collectief.“
Overvloed aan jezelf willen gunnen
Maria Magdalena, Jezus en Maria: “Alle mensen op Aarde hebben een geboorterecht op overvloed. Maar dat is een recht dat
jullie wel eerst aan jullie zelf moeten gunnen. De Aarde als planeet is uitgerust met allerlei mogelijkheden om jullie grondstoffen en omstandigheden te bieden waarmee jullie rijkdom en overvloed kunnen scheppen. Hiermee bedoelen wij dat al jullie basislevensbehoeften, zoals voeding, kleding en onderdak, ruim vervuld kunnen worden. Is dit het geval, dan kunnen
jullie je bezighouden met creativiteit, cultuur, onderwijs, arbeid en maatschappelijk werk en daarnaast met jullie
psycho-emotionele en spirituele ontwikkeling. Niettemin zien jullie dat grote gebieden op Aarde zich
economisch gezien nog onder de door jullie geformuleerde armoedegrens bevinden.
De volgende vraag dringt zich daarbij op: ‘Hoe creëren jullie armoede daar waar in beginsel overvloed kan zijn?’ Armoede is
het resultaat van een innerlijk bewustzijnsproces. Er zijn vele zielen op Aarde die voor hun incarnatie al voor de
armoede-ervaring hebben gekozen. Deze mensen vinden bewust of onbewust dat ze armoede dienen mee te maken.
Dit is een individueel en een collectief proces. Misschien kan deze uitspraak weerstand bij jullie oproepen; jullie
zijn geneigd om mensen die armoede ervaren als slachtoffers te beschouwen. En als gevolg daarvan rijke mensen
vaak als daders te zien. Zolang deze overtuigingen gelding blijven houden, zullen de economische
verschillen op Aarde niet verdwijnen, want degene die zich slachtoffer of dader voelt, heeft
de neiging om deze ervaring, in een ander of in het huidige leven, opnieuw te creëren en te manifesteren.
Er is een gezamenlijke verantwoordelijkheid om deze overtuiging los te laten en een nieuwe situatie op Aarde te scheppen
met elkaar op basis van gelijkwaardigheid. In eerste instantie hebben arme landen, die zich veelal slachtoffer voelen, de
taak om het eigen zelfrespect te herstellen op basis van de waardering van hun eigen identiteit. Deze landen hebben
het ook nodig om hun eigen cultuur en oorsprong erkenning en waardering te geven en bepaalde verwachtingen
die de globalisering met zich meebrengt, en die vaak bij andere culturen horen, los te kunnen laten. Het is voor
deze landen nodig om een programma te maken op basis waarvan zij optimaal hun eigen bronnen kunnen
aanwenden en om zich vervolgens qua aandacht te focussen teneinde de gehele bevolking in haar
basisbehoeften te kunnen voorzien. Als dit niveau bereikt is, kan men aandacht geven
aan creatieve processen die economisch en cultureel vooruitgang bieden.”
Disbalans door externe schulden
Maria Magdalena, Jezus en Maria: “Er is een disbalans in de wereld gecreëerd door de zogenaamde externe schulden.
Deze schulden zijn onder diverse omstandigheden en in diverse periodes in de geschiedenis ontstaan. Alhoewel de oorspronkelijke gedachte achter het lenen van geld het verminderen van verschillen en het uitbreiden van
mogelijkheden was, toont de realiteit echter aan dat het omgekeerde is gebeurd. De economische verschillen in
de wereld zijn juist groter geworden en de mogelijkheden tot vooruitgang voor bepaalde landen zijn nu minder.
Hiervoor zijn verschillende oorzaken aan te wijzen. Bijvoorbeeld het gebrek aan integriteit van de regeringen
die geld hebben geleend, het gebrek aan nationaal bewustzijn en collectieve bezieling bij het land dat geld leende,
een breuk tussen regering en onderdanen waardoor de regering niet optimaal verbonden is met de
collectieve ziel en de materiële behoeften van land en volk, en onvoldoende eensgezindheid bij de bevolking
om de regering bij te sturen. Dit alles ontstaat ook omdat de belangen van de bevolking te veel verdeeld zijn, waardoor de belangen van individuen en kleine groepen prevaleren boven het collectieve landsbelang. Dit proces herhaalt zich nog eens op macroniveau, namelijk wanneer het belang van bepaalde landen zwaarder weegt dan het belang van de totale mensheid.”
Alleen via het hart
Maria Magdalena, Jezus en Maria: “Zoals jullie zien, zijn rijkdom en armoede in de wereld het resultaat van een bewustzijnsniveau op Aarde. Er zijn nog steeds energieën van de onderste chakra’s, namelijk het eerste, tweede en derde chakra, die prevaleren boven de energie van het hart, en het vierde chakra dat de schakel vormt naar de hogere chakra’s en de hogere bewustzijnsniveaus. De paradox is dat wat mensen denken te kunnen bereiken vanuit de onderste drie chakra’s, namelijk het vervullen van de basisbehoeften, veiligheid, respect en bestaansrecht, alleen bereikt kan worden via het niveau van het hart.
De onderste drie chakra’s zijn, als ze niet gekoppeld zijn aan de bovenste chakra’s, gericht op het overleven en het manifesteren van het individu. Dat is op zich niet verkeerd, maar om de vervulling van de basisbehoeften mogelijk te maken voor grotere groepen en de mensheid in zijn geheel is het nodig dat deze wens gekoppeld wordt aan het niveau van het hart.
Want dan ontstaat er een verbinding tussen het ‘zijn’ van een individu en het deel uitmaken van een groep.
De mensen die op Aarde geïncarneerd zijn, ervaren beide niveaus tegelijkertijd. Bij het ‘zijn’ van een individu is de aandacht op jezelf gericht, op je persoonlijke manifestatie op Aarde, om jezelf neer te zetten en om aan je eigen behoeften te voldoen. Als
lid van een groep laat je de vervulling van de individuele behoeften minder zwaar wegen ten behoeve van het geheel.
Dit nu is een spirituele ervaring waardoor je je leert verbinden met het grotere geheel. Het ‘zijn’ van individu is ook een
spirituele ervaring waarmee je leert om je eigen Goddelijkheid op Aarde te manifesteren. Vertrouwen in jezelf en in
je medemens heb je nodig om deze twee toestanden beurtelings te kunnen ervaren. Met overgave leer je om te
functioneren als deelgenoot van een grotere groep. Door het nemen van je verantwoordelijkheid voor je
incarnatie op Aarde leer je om jezelf neer te zetten als individu. Alle mensen die nu op Aarde zijn, schakelen
als het ware permanent tussen deze twee ervaringen. Het ontwikkelen van het hart op individueel en
collectief niveau vormt de weg om alle basisproblemen op Aarde op te kunnen lossen,
voornamelijk het vervullen van de basisbehoeften van de gehele
mensheid en het herstellen van het milieu. De daarbij betrokken dominerende emoties op Aarde zijn
angst, zorgen en wantrouwen. Jullie kunnen je afvragen hoe jullie ze kunnen omvormen naar liefde
en vertrouwen. Deze twee principes vormen namelijk de basis voor het opbouwen van
een verlichte en liefdevolle beschaving op Aarde.”
Gebeden voor overvloed
Maria Magdalena, Jezus en Maria: “Om jullie geboorterecht op overvloed in de materie mede vorm te kunnen geven hierbij
drie gebeden die jullie bewustzijn hieromtrent kunnen verruimen. Realiseer je bij het uitspreken van de gebeden
dat Maria Magdalena en Jezus staan voor het activeren van het Christusbewustzijn op Aarde, in het hart van de mensen.
En Maria en Jozef voor onvoorwaardelijke liefde en voor het integreren van vertrouwen en overgave in het leven staan.
Almachtige God
Moeder en Vader God
Ontferm u over mij en help mij
Om mijn geboorterecht op overvloed
Op Aarde te manifesteren
Om zo mijn hartenwens te realiseren
Voor nu en voor altijd
Amen
Lieve Maria Magdalena en Jezus
Goddelijk paar
Ontferm jullie over mij en help mij
Om overvloed op Aarde te creëren
Zodat ik zorgeloos en dankbaar
Vanuit mijn hart mijn leven kan scheppen
Help mij om gebruik te mogen maken
Van alle Hemelse en Aardse middelen
Die ik nodig heb om op Aarde bewust
Mijn Goddelijkheid te manifesteren
Help mij om mijn bewustzijn zodanig te verruimen
Dat mijn spirituele essentie en mijn Aardse bestaan
Vanuit eenheid kunnen functioneren
En dat ik aan het Christusbewustzijn in mijn hart
Handen en voeten op Aarde kan geven
Ik dank jullie daarvoor
Amen
Lieve Maria en Jozef
Goddelijk paar
Ontferm jullie over mij en help mij
Om de onvoorwaardelijke liefde van mijn hart
Volledig te activeren
En in mijn leven te manifesteren
Help mij om vanuit vertrouwen en overgave
Op Aarde te leven
En met beide voeten op de grond
Een instrument van liefde en inspiratie
Voor mijzelf en voor anderen te zijn
Help mij om van alle facetten
Van mijn leven uitbundig te genieten
En het Goddelijke in mijzelf
In anderen en in het Universum
Als één te ervaren
Ik dank jullie daarvoor
Amen”
Dit is een openbaring uit het gechannelde boek
'Jij bent God zeggen Maria Magdalena, Jezus en Maria'